Varför bara bröstcancer?



Det är snart dags för årets rosa bandet gala. Och jag tänkte bara att jag skulle skriva ett liknande inlägg som jag skrev förra året när det va samma gala.
Jag förstår inte varför man har en gala för att bara samla ihop pengar till bröstcancer. Visst är det ett bra ändamål men vem säger att bröstcancer är värre än ngn av de andra cancer sorterna. Varför har man inte bara en gala där man samlar in pengar tíll cancer? Så kan pengarna läggas vart som helst inom cancerforskning och inte bara bröstcancer?! Det finns ju massor av cancersorter som är minst lika jobbiga och i lika stort behov av forskning som "BC" .

Så jag tycker ; slopa rosa bandet galan och ha en gala för att samla in pengar till álla sortes cancerforskning istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mailadress:(visas ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0