Bears on ice

Idag när va på väg till Farsta C så passade jag på att läsa Metro. Jag såg en artikel som fick mig att må fysiskt illa. Det handlade om björnar som spelade hockey och åkte skridskor.
Jag visste att björnar används på cirkus i Ryssland och de tvingas att göra en massa tricks, som att cykla, dansa, snurra i ett hjul o s v och jag tycker att det är hemskt nog. Men när jag såg artikeln i Metro och såg den stackars björnen med skridskor och klubba och munkavle (inte bilden nedan) så började jag nästan böla. Det stod i artikeln att i Sverige är det förbudet att använda björnar på cirkus för att de är rovdjur och man får inte ha rovdjur i fångenskap. Men i Ryssland och andra länder är det ganska vanligt. Det stod oxå att en av anledningarna till att vi inte har björnar på cirkus är att det används rätt otrevliga metoder för att träna dessa trixs. Det ryktas bl a om att skötarna/tränarna BRÄNNER björnarnas trampdynor på frambenen så att de är tvingade att stå på bakbenen :(
Det stod att cirkusarna nekat till detta , men jag tror till nästan 100% att det är så bara att de inte vill erkänna det.  NEJ FY FAN!
(detta borde visa att jag är upprörd, för att jag brukar aldrig svära)





Kommentarer
Postat av: Louise

Jag vet! Reagerade också på det där igår. Blev illamående. Hur fan kan man?!

2009-11-18 @ 11:42:08
URL: http://lovise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mailadress:(visas ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0