Linnéa + Museum = Sant!

Vad har linnéa gjort idag? jo, idag har linnéa varit på museum. (Varför skriver Linnéa om sig själv i tredje person)

Men som sagt jag har varit på museum, vilket va kul för det va sjukt länge sen jag va det sist. Så jag tog mitt lilla pick och pack och åkte till :
 
Naturhistoriska riksmuséet.

Det va typ 13 år sen jag va där sist, och när jag va där sist så va jag så rädd att jag höll på att skita i byxan, för de där stora val skeletten som de har där. Men när jag va där idag så gick jag in där och ställde mig mitt emot min föredetta mardröm och sa för mig själv; "We meet again my friend"..... haha... Tro mig , jag är komedi på hög nivå. Med mig har man aldrig tråkigt.

Jag tycker det är roligt med museum där man får "göra" lite saker, typ trycka på knappar , göra olika test och sånt. Inte bara en massa tråkiga tavlor eller så. Jag menar, folk som betalar inträde till ett konstmuseum måste ju vara konstiga i huvudet. Om jag vill se ett vitt papper med en färgklutt på så kan jag gå ner i källaren och leta upp minneslådan med saker jag gjorde på dagis. Men inte kallar jag det konst.

Har  jag en poäng eller?

Kommentarer
Postat av: t

fin blogg :D

2009-08-08 @ 15:02:12
URL: http://thessine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mailadress:(visas ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0