Vem är Linnéa?

Hej bloggläsare.

Eftersom det nu är nytt år och de förhoppningsvis kommer bli många fler läsare av min blogg så tänkte jag skriva lite om vem jag är.

Jag heter som sagt Linnéa, är 23 år och bor i en förort till Stockholm. Jag bor hemma med min mamma och min syster.
Jag har precis börjat jobba i ett skolbibliotek. Har väl varit där i ungefär 2 veckor. (jobbar tis, ons och tors 10-14).
Jag har Asperger syndrom och tvångssyndrom. Vilket är en stor orsak till att jag vill att bloggen ska bli större. För att folk ska lära sig och få veta mera om sådana "problem". Asperger syndrom är en form av lindrig autism. Om du vill veta mera så kan du läsa vidare här. På grund av mina svårigheter så har det varit väldigt jobbigt för mig att hitta ett jobb. Jag är liksom för "frisk" för att vara på ett jobb med människor som har "riktig autism" och är för "dålig" för att vara på ett vanligt jobb. Man hamnar liksom mittemellan och glöms lätt bort. Det finns knappt nga ställen överhuvudtaget som tar emot vuxna med AS , nästan bara barn eller ungdomar under 18. Men problemen försvinner ju inte för att man blir myndig eller hur?

På min fritid så tycker jag om att lyssna på musik, shoppa, se på tv/film och sitta vid datorn. På grund av min AS så har jag oxå väldigt svårt att hitta vänner och för närvarande så har jag bara en vän och han träffar jag kanske en gång om året för att han pluggar så mkt. Jag tror att det som jag saknar mest i livet är vänner. Det är så tråkigt och ledsamt att sitta hemma varje fredag och lördag. Eller om man ska göra ngt att alltid behöva göra det själv. Om det är ngn som känner igen sig i min situation så får ni gärna skriva en kommentar. 

Men nu börjar jag på kramp i pekfingrarna ( ja ,jag kör pekfingervalsen)... vi hörs senare. Jag är en nattuggla och kommer inte att lägga mig än på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mailadress:(visas ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0