Vad ska Linnéa göra idag? Och vad gjorde hon igår?

Jo, det ska jag tala om för er. Idag ska jag gå ner till Apoteket och hämta ut ny medicin och sen tänkte jag titta in en snabbis på en loppis som finns nere i centrum, ibland så kan man hitta bra grejjer. Och det va ett tag sen jag va där. Sen senare ikväll så är det ju Let's dance!. Det är såå roligt att det ska börja igen, äntligen en riktigt fredagsunderhållning.

Igår så va jag inne i stan i nga timmar för jag jag hde tänkt att jag skulle kolla runt lite i affärer. Jag tänkte bl a att jag skulle kolla in på NK och se om de reade ut parfymer, de gjorde de förra året och de va ganska billiga då. Riktigt blliga för att vara NK. Jag kan ju säga såhär att NK är inte riktigt min affär. Man känner sig verkligen inte som en i mängden om man säger så. Här kommer jag, en tjej från förorten och går runt bland en massa människor från överklassen. Jag hittade den här bilden;

 

Den röda är jag, och de blåa är alla andra. Det stämmer ju ganska bra för att jag kan tänka mig att jag va den enda sossen där inne!:)
Men jag tänkte att jag ska inte dömma , så jag tog ett varv bara för att titta och gick bl a förbi Burberry. Jag såg en fin halsduk där som jag tittade på prislappen på. Vet ni vad den kostade? 2259:-
FÖR EN HALSDUK!
Det är ju helt galet, fast det som är sjukast det är att det finns folk som köper det iallafall. Vi kan ju säga såhär att jag stannade inte så länge på NK jag drog mig till nga affärer som va mera inom min prisklass. Sen senare när jag gick till Åhlens City så hittade jag en halsduk som såg exakt ut som den från Burberry, fast den här kostade 149:-
Jag kan säga såhär att jag skulle inte köpa en halsduk för 2259:- ens om jag hade pengarna. Inte en chans. Fattar folk hur mkt en tusenlapp är egentligen? NEJ!
Nu ska jag gå och sminka mig lite granna så jag kan via på mig Apoteket , eller ute överhuvudtaget. Tänkte oxå lägga upp en dagens låt, alldeles strax, det va jue ett tag sen.
Hörs snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mailadress:(visas ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0