Fullgubbar är roliga ibland!

När jag va påväg hem från stan så klev det på en fyllis på tåget. Han och hans "fyllepolare" satt och snackade med allt och alla. Men jag måste säga att han berättade en sak som va rikitgt rolig.

Han berättade att han hade somnat på tåget och vaknat upp typ 5 stationer för sent av att väktare hade petat på honom. De frågade honom om han hade färdbevis och han sa att han inte hade det. De sa då att de skulle tvinga av honom på nästa station och de gjorde de oxå. ( såhär berättade han vidare)

Gubben ba: "Jag ba tänkte hur ska jag komma hem nu? det är ju mitt i natten. Då såg jag en kille som satt på en bänk och väntade på tåget så jag gick dit och han frågade om jag tycker om Vodka och jag sa; ah fan och så fick jag vodka. Sen frågade han om jag gillade Whiskey och det sa jag att jag gjorde och han bjöd på det med. och sen frågade han om jag gillade att röka braj och jag sa att det gjorde jag , då gav han mig en braj oxå. Sen kom tåget och jag och killen klev på och tror ni inte att det är samma väktare på tåget då. Och killen frågade dem hur mkt det skulle kosta för mig att åka hem.... 50 spänn sa dom. Och han bjöd mig på det... Tänk er . han bjöd på både vodka, whiskey , braj och tågbiljetten!"

Det va så roligt när han berättade det sådär, han såg så stolt ut!


Kommentarer
Postat av: Jennie

man kan få sig ett gott skratt åt sånna.

finns en "kändis" här hemma som kom fram till mig och min kompis och pratade.

Han frågar mig - har du häst?

jag svarar nej. han frågar min kompis samma fråga och hon svarar också nej. och då säger han till henne:

"nehe, för du är ful som en häst"

man kan inte annat än skratta :P

2009-01-11 @ 01:45:06
URL: http://jennieholgersson.blogg.se/
Postat av: Dennis

Haha aah det gör dom verkligen, snacka om fantasi alltså!

2009-01-11 @ 13:31:34
URL: http://denniswesterberg.blogg.se/
Postat av: - H O D A *

- haha ja de är skitroliga ;d

2009-01-11 @ 17:45:34
URL: http://merei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mailadress:(visas ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0