Har Mogi lärt sig ngt...... nja... jag tvivlar!









Efter att ha levt på a-kassa i 14 dagar så är Mogis "experiment" över. Så jag tittade förbi hennes blogg för att se vad hon tyckte om upplevelsen och om hon hade ändrat sina vanor. Jag kan ju säga att min åsikt blev snabbt : NEJ!

Hon hade bl a köpt en tunika för ca 2800:- , en skinnjacka för 5500:- två mössor för ca 900 respektive 1900:- kronor!

Människan är ju inte klok. Jag skulle aldrig betala mer än en 100 lapp för en mössa, och det sjuka är ju att det va inget speciellt med den, det såg ut som en mössa man skulle kunna köpa på H&M för 79:-

Skulle jag köpa en skinnjacka för 5500:- skulle typ hela min månadsinkomst gå åt. Det är ju hutlösa summor som människor lägger ut , bara så där...Folk lär sig ju inte att uppskatta pengar när man kan gå ut och köpa hur mkt som helst. Men jag skulle iallafall inte köpa en tunika för 2800, det är ju helt sjukt!

Så är Sthlm fullt av stackars hemlösa!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mailadress:(visas ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0