Vart tog de oskrivna reglerna vägen?

Nu sitter jag här på jobbet och bloggar lite granna. Har så fruktansvärt tråkigt så ja tänkte att jag skulle skriva lit6e om ngnting som irriterade mig imorse. Jag jobbar ju varje onsdag och då måste jag åka buss hit.
Eftersom det är många som ska till skolan med samma buss så är den ofta packad så att man får stå. Det som irriterar mig så otroligt är folk som sätter sig längst ut på ett dubbelsäte och vägrar flytta in även fast de ser att det är en massa folk som måste stå. Jag menar... det ska väl sitta i ryggraden att man flyttar in så folk slipper stå.

Jag funderade på de här " oskrivna reglerna" , dvs sånt som ska sitta i ryggraden.

* Man reser sig så att gamla får sitta.
* Håller upp dörren till de som kommer bakom.
* Hjälper till med att lyfta ner barnvagnar.
mm

Det verkar som att dessa grejjer har ramlat bort ut huvudet på vissa människor. Jag säger inte att alla är så, men en del. Jag försöker att lova efter ordspråket; Va mot andra som du vill att de ska vara mot dig. Jag menar, skulle du vilja få en dörr i ansiktet? Nej, då vill säkert inte personen som kommer bakom dig heller.



Cherioo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mailadress:(visas ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0